Voor onze partner, een grote speler op het gebied van projecten in de infrastructuur voor water, energie en telecommunicatie, zijn wij op zoek naar een HVK energie- en windmolenprojecten.
Deze uitdagende projecten bevinden zich door heel Nederland waarbij de regio Flevoland vaak voorkomt. Ook België kan voorkomen. Jij krijgt de ruimte om vanuit jouw kennis en kunde als hoger veiligheidskundige het beleid waar jij medeverantwoordelijk voor bent buiten uit te dragen, hierop te controleren en bij te stellen waar nodig. Ook vragen wij jou om mee te denken waar het gaat om nieuwe aanbiedingen en hoe er op nieuwe projecten nog meer aandacht geschonken kan worden aan de KAM en veiligheid.
Functieomschrijving
Jouw focus ligt op het ondersteunen van de landelijk opererende businessunit energieprojecten bestaande uit 60-80 medewerkers. Jij bent op veiligheidskundig gebied hèt centrale aanspreekpunt voor de businessunit, het managementteam en de medewerkers op de lopende projecten. Hierin zet jij al jouw kennis en kunde naar eigen inzicht in voor het creëren van draagvlak voor veiligheid. Je ondersteunt, geeft advies en reist uitdagende projecten af om de veiligheidsvoorschriften bij de medewerkers onder de aandacht te brengen.
Je staat midden in het werk, bent en wordt betrokken bij een grote diversiteit aan projecten en je schakelt rechtstreeks op niveau met het managementteam. Binnen deze businessunit ligt veel potentieel in professionalisering, groei van de projecten en van de businessunit zelf.
Je komt in een gemêleerd KAMteam met veel kennis en kunde en krijgt de vrijheid om met eigen initiatief mee te gaan in de groei en ontwikkeling van deze businessunit welke steeds omvangrijker wordt. Hierbij is het belangrijk dat je als teamspeler met jouw KAM collega’s kruisbestuiving creëert om plannen op KAMgebied binnen de gehele organisatie op te zetten. Jouw stem wordt hierin gehoord.
- Jij bent als veiligheidskundige verantwoordelijk voor het implementeren, monitoren en optimaliseren van het KAM- en veiligheidsbeleid. Tevens draag jij zorg voor optimalisatie en de bijwerkingen van de bedrijfsmanagementsystemen.
- Hiernaast neem jij de taken op je die voortvloeien uit de verschillende certificeringen (zoals interne audits). Je creëert verbondenheid tussen de KAMafdeling en de operationele medewerkers, mede doordat je ook fysiek op projecten komt om de VGM voorschriften te controleren.
- Ten behoeve van de contracten met opdrachtgevers draag je zorg voor de uitvoering van de bijbehorende KAM- en veiligheidstaken, zoals het opstellen van rapportages en verbetervoorstellen, en ben je aanspreekpunt op het gebied van veiligheid in de communicatie met stakeholders.
Functie-eisen
Wat vragen wij van jou:
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in soortgelijke branche
- HBO werk- en denkniveau, waarbij je goed gestructureerd geordend kunt werken
- Goede kennis van kwaliteit, veiligheid, Arbo en milieu, met name in de bouw, infra en energiesector
- HVK diploma
- Bekend met CROW 400 en BRL 7000
- Een hoge mate van flexibiliteit en zelfstandigheid. Deels ambulante functie met verschillende standplaatsen en projecten
- Hands-on mentaliteit
- Kennis van windparken is een pre!
- Een communicatief sterke persoonlijkheid (in woord en geschrift). Je bent in staat om op adequate wijze de wet- en regelgeving, normen/eisen te vertalen naar praktische en eenvoudige procedures voor bedrijfs- en uitvoeringsprocessen
Bedrijfsprofiel
Onze klant is een grote speler op het gebied van projecten in de infrastructuur voor water, energie en telecommunicatie. Binnen het bedrijf heerst een informele werksfeer en staat open en eerlijke communicatie hoog in ’t vaandel.
Het bedrijf telt rond de 700 medewerkers en heeft een KAMafdeling met 10 medewerkers. Deze afdeling wordt aangestuurd door het Hoofd KAM & Veiligheid.
De klant is o.a. gecertificeerd voor VCA, ISO 9001, ISO 14001, ISO 3848, CKB, BRL SIKB 7000, EN1090 (FPC), MVO-prestatieladder niveau 3 en CO2-Prestatieladder niveau 5 en Veiligheidsprestatieladder niveau 4.
Arbeidsvoorwaarden
Wat bieden wij:
Uren per week : 40,00 – 45,00
Werktijden : tussen 07:30 en 17:00 uur
Overige : 13 ATV dagen, 25 vakantie dagen, telefoon en laptop
Salarisindicatie : Naast een prachtsalaris afgestemd op jouw kennis en ervaring biedt onze opdrachtgever serieuze opleidingen en doorgroeimogelijkheden aan.
Solliciteer dan direct via info@ubm.nl of bel 088-0705151 onze recruiters Nancy Bijland, Melanie Willemsen en Bas Eghuizen gaan graag met jou in gesprek.